LIGA MORSKA I RZECZNA ODDZIAŁ ULANÓW

Sprawozdanie z IX Flisu Wiślanego

Dnia 29.06.2013 uczniowie naszej szkoły będący członkami Ligi Morskiej i Rzecznej wyjechali do Gdańska, by wziąć udział  w IX Flisie Wiślanym. Około 16.00 wyjechaliśmy pociągiem ze Stalowej Woli do Lublina, a tam  o 18.00 mieliśmy przesiadkę do Gdańska . O godz. 5.00 dojechaliśmy na miejsce i zostaliśmy odwiezieni do  Gdańskiego Klubu Morskiego. Tego dnia uczestniczyliśmy w uroczystościach upamiętniających zaślubiny Polski z morzem oraz zwiedzaliśmy okręt wojenny ORP „Orzeł”. Kiedy wróciliśmy, zjedliśmy obiad i rozłożyliśmy namioty. Następne  zostaliśmy podzieleni na załogi. Kolejnego dnia około 11.00 wypłynęliśmy w nasz pierwszy rejs. Pokonaliśmy rzekę Szkarpawę i przepłynęliśmy przez Zalew Wiślany do Kątów Wiślanych , a następnie do Krynicy Morskiej, gdzie zwiedzaliśmy latarnię morską.  Stamtąd  popłynęliśmy do Tolkmicka, z którego pojechaliśmy  do Fromborka, aby zwiedzić katedrę. Z Tolkmicka wyruszyliśmy do Elbląga, gdzie odbył się konkurs piosenki szantowej i Mam Talent. Nasza ekipa zajęła II miejsce  w konkursie piosenki i I w konkursie Mam Talent.Z Elbląga popłynęliśmy do Malborka. Zwiedzaliśmy kompleks zamkowy i wzięliśmy udział w regatach, w których zajęliśmy III miejsce. Z Malborka wyruszyliśmy do Tczewa,
gdzie odwiedziliśmy Galerie Sztuk. Uczestniczyliśmy w wykładzie poświęconym rozwojowi dróg wodnych, a następnie w wystawie poświęconej Jamesowi Cookowi , Janowi Reinhddowi i Jerzemu Adamowi Forsterowi. Ostatnim przystankiem był Błotnik gdzie odbyło się uroczyste zakończenie flisu i rozdanie certyfikatów połączone z grilem. 12.07.2013 nasza podróż oficjalnie się zakończyła. Dopłynęliśmy pod Gdański Żuraw. Tu  zostaliśmy powitani przez prezydentów Gdańska i Torunia. Został jeszcze tylko wspólny obiad. Później nadszedł czas rozstania. Około godz.18.00 odjechaliśmy z Gdańska do Stalowej Woli i około 9.00 byliśmy w domu .

Uważam, że była to świetna przygoda, którą zapamiętamy bardzo długo.